Jobtome nu ook onderdeel van de Gi Group familie

Op donderdag 25 maart rondde Gi Group,  één van de grootste Italiaanse multinationale uitzendorganisaties, de overname van één van ’s werelds grootste online jobboards succesvol af.

Milaan, 1 april 2021 – Gi Group, één van de grootste Italiaanse multinationale uitzendorganisaties, heeft de overname van Jobtome afgerond,  één van de werelds grootste online jobboards.

Jobtome is opgericht in 2014 met een kantoor in Zwitserland. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid naar de 35 landen waarin het opereert. Opererend met meer dan 10 miljoen gebruikers en meer dan 9 miljoen openstaande functies verspreid over 10.000 websites wereldwijd.

‘’Ik ben zeer optimistisch over het succes van deze samenwerking’’, aldus Gabriele Borga, oprichter en CEO van Jobtome. ‘’Onderdeel worden van Gi Group zal de plannen voor uitbreiding en groei van Jobtome vergroten. Het zal met name onze go-to-market strategie versnellen, een strategie die gericht is op bedrijven die actief op zoek zijn naar kandidaten’’.

‘’Als wereldwijde speler, actief in meer dan 50 landen, zien wij een breed scala aan uitdagingen op de wereldwijde arbeidsmarkt’’, zei Stefano Colli-Lanzi, CEO en voorzitter van Gi Group. ‘’Wij geloven dat het de grootste uitdaging is om te voorzien in een steeds effectievere en efficiëntere afstemming tussen vraag en aanbod. Vooral in deze historische tijden van digitale transformatie willen wij als werkgever aantrekkelijk zijn voor onze kandidaten’’.

‘’Door de samenwerking met Jobtome kunnen wij reageren op deze uitdagingen’’, vervolgde Colli-Lanzi. ‘’Het platform en de wijze waarop de programmatic advertising technologie is geïmplementeerd, zal ons in staat brengen om onze capaciteit te vergroten. Uiteindelijk kunnen wij hierdoor meer kandidaten en opdrachtgevers bij elkaar brengen. De digitale en mobiele oplossingen die Jobtome heeft ontwikkeld zullen ons verder in staat brengen nog aantrekkelijker te zijn voor kandidaten’’.

‘’Ik kan niet wachten’’, zo concludeerde Colli-Lanzi, ‘’om het team van Jobtome te verwelkomen en te gaan samenwerken aan oplossingen. Oplossingen waarmee wij écht gaan inspelen op de diverse behoeften van kandidaten en opdrachtgevers, behoeften die steeds complexer worden’’.

In het proces van de overname ontving Gi Group juridisch advies van SZA, Bär & Karrer en Studio Pirola e Associati. Op financieel vlak ontving het advies van Fitidal Spa. Jobtome werd bijgestaan door de investeringsbank GCA Altium. Juridisch werd Jobtome bijgestaan door het advocatenkantoor Orrick, Herrington & Sutcliffe.

Gi Group is het grootste multinationale uitzendbedrijf van Italië en een van de grootste dienstverleners van de arbeidsmarkt. De Group is actief in de volgende sectoren: tijdelijke staffing, permanente staffing, werving en selectie, uitzenden, recruitment, training en opleiding, ondersteuning van de inzetbaarheid, HR-consultancy en administratie.

Mede door het internationale uitbreidingsplan, dat is gestart is in 2007, is Gi Group nu actief in meer dan 50 landen. Dankzij die rechtstreekse expansie en strategische partnerschappen is het nu actief in Europa, Azië, Afrika en Amerika.

Eind 2010 ontving Gi Group erkenning van de WEC – World Employment Confederation -, de internationale confederatie van uitzendbureaus. Sindsdien mag Gi Group zich onderdeel noemen van de internationale confederatie van uitzendbureaus als Global Corporate Member van WEC.

GI Group pers contacten:
Ecomunicare